„Nie sztuka się buntować przeciwko światu – przeciwko deszczowi, kiedy leje, i słońcu, kiedy praży. Sztuka buntować się przeciwko swoim ograniczeniom w imię przekroczenia własnych granic” Ks. J.Tischner

poniedziałek, 30 stycznia 2012

"Cierpliwość jest gorzka, ale jej owoce są słodkie." J-J Rousseau

Na drugi dzień po podanej chemii, czułam się tak jakbym szła dwa dni bez przerwy. Moje stawy w kolanach ostro bolały, a mięśnie drętwiały co jakiś czas. Do dnia dzisiejszego wymiotuję żółcią co rano. Mam niesamowite nudności i udarowy ból głowy z prawej strony za oczodołem. Ale to nie wszystko, bo pieką mnie oczy, mam zaparcia, a moja ślina ma smak gwoździ. Za to mam spory apetyt, kiedy jem mniej odczuwam nudności - jak mój osobisty kucharz, będzie dalej się tak pięknie spisywał i podawał mi takie pyszności to w nagrodę dostanie nóż ze stali damasceńskiej :) Mieszki włosowe dają pomału o sobie znać, dlatego zdecydowałyśmy z Madzią, że zetniemy moje długaśne włosy do minimum, ponieważ im one są dłuższe tym bardziej bolą mięśnie przywłośne. Nie ma co się czarować - jest źle, a będzie jeszcze gorzej.



Oto jakimi środkami można sobie zmniejszyć odczuwany dyskomfort:

"sztuczna ślina" - zmniejsza uczucie suchości w jamie ustnej, chroni zęby przed próchnicą

wygazowana niszczy metaliczny smak w ustach
znieczula jamę ustną
mrożony ananas (2w1) działa znieczulająco na jamę ustną i zmniejsza metaliczny posmak

żel ma dużą dawkę heparyny i wyciąg z nasion kasztanowca, przyspiesza wchłanianie krwiaków, które powstają przy wkłuciach i regeneruje żyły

uszczelnia naczynia włosowate, wzmacnia żyły, które przy chemii wapnieją, co powoduje, że każde wkłucie sprawia duży ból

chroni szkliwo, które ściera się przy każdych wymiotach

zmniejsza nudności i wymioty (na receptę)

wyselekcjonowane kultury bakteryjne, które mają korzystne działanie w przewodzie pokarmowym

2 łyżeczki tego proszku z kubkiem gorącej wody i dodatkiem soku malinowego, daje znakomitą osłonę całego przewodu pokarmowego (2 x dziennie)

2 łyżeczki przed posiłkiem pomaga na zaparcia
odbudowuje błonę śluzową kanału odbytu, łagodzi takie objawy jak: swędzenie, pieczenie, bóle w okolicy odbytu
krople zmniejszają uczucie podrażnienia, wysuszenia, pieczenia oczu

emulsja z parafiną zmniejsza uczucie napięcia i swędzenia skóry
krem powoduje uelastycznienie blizny, jej spłaszczenie i zblednięcie